Op onze hoofdpagina staat dat een website snel online kan staan. Binnen één of twee weken. In dit artikel nuanceren we dit enigszins, want het is zeker niet zo dat elke website of webshop binnen zo’n korte periode online wordt gezet.

De snelheid van opleveren is sterk afhankelijk van de volgende factoren:

  1. Moet er door een grafisch vormgever een logo worden gemaakt, dan is de website daarvan afhankelijk.
    Webbouw Friesland ontwerpt zelf geen logo’s. Deze moet je zelf (laten) maken en er zijn diverse ontwerpbureaus die hierin zijn gespecialiseerd. Ook online kunnen tegenwoordig fraaie logo’s worden gemaakt van goede kwaliteit en tegen lage kosten. Zoek in Google op online logo maken.
  2. Moet er door een grafisch vormgever een specifiek ontwerp worden gemaakt, dan is het maken van de website daarvan afhankelijk. De meeste websites die in ons portfolio staan zijn door Webbouw Friesland zelf ontworpen én gebouwd, maar het komt voor dat klanten een heel specifiek ontwerp willen hebben, die door een grafisch vormgever ontworpen moet worden.
    Zo werkt Webbouw Friesland bijvoorbeeld samen met ontwerpbureau DeSaak in Sint Annaparochie.
    Houd er rekening mee dat het maken van een ontwerp door een derde partij extra kosten met zich meebrengt.
  3. Worden alle teksten en afbeeldingen snel door de opdrachtgever aangeleverd. Houd bij het samenstellen van de teksten rekening met zoekwoorden welke in Google moeten leiden tot het vinden van de pagina’s. Er zijn tekst schrijvers die met vindbaarheid (SEO) in het achterhoofd gespecialiseerd zijn in het schrijven van web teksten.
    Webbouw Friesland werkt hierin bijvoorbeeld samen met SuperSEO (zie in Google op super seo marketing).
  4. Moet de website worden voorzien van specifieke functies. Het implementeren van bepaalde functies, zoals nieuwsbrieven, Google Analytics, reken functies en dergelijke kost extra tijd die pas is aan te geven nadat bekend is om welke functies het gaat.
  5. Een webshop kost meer implementatie tijd dan een website. Hierbij is het invoeren van producten een bepalende factor, maar ook of er specifieke functies nodig zijn binnen de shop, zoals aansluiting op PostNL of MyParcel. Het berekenen van verzendkosten per regio, per gewicht en dergelijke.
    Ook het inrichten van combinatieproducten met verschillende btw percentages kost extra implementatie tijd.
  6. Er zijn veel meer factoren die de snelheid van opleveren kunnen beïnvloeden. De verwachte implementatie tijd kan daarom pas worden vastgesteld nadat volledig duidelijk is welke eisen en wensen opdrachtgever geeft aan Webbouw Friesland.